
Protecció Civil de la Generalitat ha actualitzat aquest migdia l’alerta del Pla especial d'Emergències per inundacions de Catalunya INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquesta tarda i dissabte a la major part del territori.
El Servei Meteorològic de Catalunya informa que la previsió per avui divendres es manté, tot i que amb algun increment de grau de perill localitzat. L'episodi s'iniciarà a la tarda a la zona del Pirineu i Prepirineu i es desplaçarà cap al litoral central i nord, on sortirà a mar ja desgastat. La situació serà més controlada que la de demà.
La distribució geogràfica dins la zona avisada és de caràcter local, és a dir, que pot afectar-ne fins a un 30% del territori, i el llindar que es pot superar és de 20 l/m2 en 30 minuts.
Demà dissabte la situació serà més complicada, els graus de perill s'han incrementat i el llindar, en aquest cas, augmenta a 40 l/m2 en 30 minuts i afectarà pràcticament a tot el territori. L'episodi començarà des de primer hora del dia entrant per Ponent i Terres de l'Ebre creuant a la baixa en direcció d'oest a est. En la franja central del dia hi hauria una línia de convergència a la Catalunya Central en el límit amb Ponent, que es desplaçaria cap a comarques de Girona fins al mar durant la tarda.
Ambdós dies, els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra i de ratxes fortes de vent.
Amb tot, Protecció Civil de la Generalitat demana molta prudència en les activitats a l’aire lliure i en la mobilitat, especialment per carretera. Cal tenir molta precaució en zones inundables, no travessar rius, rieres ni barrancs, atès que la força de l’aigua pot arrossegar persones i vehicles.
Podeu consultar les actuacions a fer, els consells i les recomanacions vinculades a l'INUNCAT a http://interior.gencat.cat/inundacions