El senglar és una de les espècies que més ha augmentat la seva presència en el territori de Catalunya durant el últims anys. Aquest fet ha provocat que hi hagi un continu creixement en nombre d’incidències de diferents tipologies causades per aquesta espècie.
L’Ajuntament de Llagostera, juntament amb el Cos d’Agents Rurals i el Departament de d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, s’estan duent a terme un seguit de mesures i actuacions corresponents control poblacional (batudes i captures), gestions administratives (tancaments de les àrees de contenidors, control de punts d’alimentació de gats de carrer, entre altres).
Aquesta espècia animal no només ocasiona incidències relacionades en desperfectes en zones públiques sinó que també, la seva proliferació i el contacte amb l’espècie humana pot ocasionar perjudicis per ambdues parts.
Des de l'àrea de Medi Ambient traslladem a la ciutadania un seguit de consells per controlar la presència de senglars.

La Pesta Porcina Africana (PPA)
La PPA és una malaltia altament contagiosa de declaració obligatòria que afecta a porc domèstic i porc senglar i presenta uns nivells de mortalitat propers al 100%. Es transmet per contacte directe amb altres porcs i senglars infectats, consum de productes derivats i carn d’animals infectats, contacte amb objectes contaminats i a través del transport d'animals contagiats o de mitjans de transport contaminats.
Tot i no tenir cap implicació en la salut humana, la introducció de la malaltia al nostre país tindria greus conseqüències per la salut i el benestar dels animals així com una gran repercussió econòmica pel sector porcí.
El virus pot sobreviure durant mesos en productes a base de carn de porc, que si bé són innocus a l´hora de ser consumits per les persones, poden transmetre la malaltia en cas que siguin ingerits per porcs o senglars. És per aquest motiu, que resulta imprescindible evitar que els senglars es puguin alimentar de restes de menjar.
Enllaç per evitar la difusió de la PPA: https://agricultura.gencat.cat/web/.content/07-ramaderia/sanitat-animal/pesta-porcina-africana/enllacos-documents/fitxers-binaris/consells-evitar-pesta-porcina-full.pdf
