Els alumnes de 6è aprenen sobre sexualitat i afectivitat amb la Dra. Raquel Tulleuda


Divendres passat, Raquel Tulleuda, ginecòloga i sexòloga, va tornar a visitar les aules de 6è de primària de l’escola Puig de les Cadiretes per oferir als infants una xerrada sobre educació sexual i afectiva. Els alumnes de 6è de l’escola Lacustària gaudiran de la sessió el dia 15 d’abril.

L’objectiu de la xerrada és explicar què és la sexualitat i fomentar una mirada crítica davant els estereotips, basada en el respecte, la tolerància i el coneixement del propi cos. Es tracta de posar les bases per a una societat amb una bona salut sexual i relacions sanes.

La Dra. Tulleuda planteja aquestes sessions més enllà de l’àmbit estrictament biosanitari —imprescindible, però insuficient— per abordar la sexualitat com un dels pilars fonamentals de la personalitat. D’aquesta manera, ajuda infants i joves a comprendre i satisfer necessitats humanes bàsiques com el desig de contacte, la intimitat, l’autoconeixement, l’expressió emocional, el plaer, la tendresa i l’amor.
A més, remarca que la manca d’informació pot esdevenir un factor de risc, afavorint relacions mancades de respecte i, en alguns casos, situacions de maltractament, abusos o agressions.

Amb la voluntat de donar continuïtat al projecte, l’Ajuntament reafirma el compromís de mantenir aquesta proposta cada curs escolar, oferint als infants de 6è un espai segur i obert per informar-se, resoldre dubtes i parlar de sexualitat i afectivitat sense prejudicis i amb un professional especialitzat.