L’Ajuntament de Llagostera preveu tallar 23 arbres al Parc de la Torre per motius de seguretat, segons un informe tècnic


L’Ajuntament de Llagostera ha encarregat un informe tècnic de diagnosi sanitària i estructural de l’arbrat del Parc de la Torre, amb especial atenció als arbres afectats per la construcció de la futura pista d’atletisme de 200 metres.

L’estudi, realitzat a partir de treballs de camp efectuats el 30 de gener de 2026, analitza l’estat de salut, l’estabilitat i els possibles riscos dels arbres, així com els perills potencials per a la ciutadania, amb l’objectiu de determinar les actuacions més adequades.
Segons les conclusions de l’informe, l’estat deficient d’una part de l’arbrat està relacionat principalment amb una plantació excessivament densa i amb la naturalesa antròpica i desestructurada del sòl, factors que han provocat problemes d’estabilitat i un increment progressiu del risc de fallida d’alguns exemplars.

Com a resultat, es preveu tallar un total de 23 arbres i traspassar-ne 3 per garantir la seguretat i la correcta ordenació del parc.

Les persones interessades poden consultar l’informe tècnic complet aquí.