Fiscalitzar l’acció de govern el nostre compromís de legislatura


Moltes vegades s’entén el paper de l’oposició com un “no a tot” i un posar pals a les rodes constant. Nosaltres, ja des del ple d’investidura, ens hem reivindicat com una oposició constructiva que segueix treballant per Llagostera amb la mateixa intensitat que fèiem quan estàvem a govern.

Per aquest motiu quan ens trobem amb un ple com el d’aquest mes de març en el que l’equip de govern gairebé no porta cap proposta a debat, aprofitem per fiscalitzar tot el que ha fet el govern i per canalitzar algunes queixes que els veïns del poble ens feu arribar.

L’Ajuntament tarda diversos mesos a pagar les factures a empresaris llagosterencs

Segurament la més preocupant que vam plantejar al ple i que suposa un retrocés en la gestió municipal és el fet que moltes empreses llagosterenques ens havien advertit que l’ajuntament tardava molts mesos a pagar les factures. La passada legislatura es va arribar a terminis de pagament molt raonables que anaven dels 15 als 25 dies després de presentar factura. Doncs bé, algunes de les empreses que ens han contactat tenien encara factures dels mesos d’octubre per cobrar. Estem parlant de més de 6 mesos de retard.

A més a més, quan vam començar a estirar del fil, vam poder veure que també molts autònoms que treballen de forma regular amb l’ajuntament realitzant cursos o gestionant equipaments municipals també es trobaven amb endarreriments de diferents mesos a l’hora de cobrar les seves factures.

En la seva resposta l’equip de govern va assenyalar que s’havia complicat molt la burocràcia i que també calia esperar a l’entrada de romanent per tal de poder pagar les factures, però que en tot moment s’havia estat en contacte amb les empreses afectades. Aquest grup després de fer el retorn a les empreses la nostra queixa al ple ens van dir que ningú de l’Ajuntament s’havia posat en contacte amb elles. 

En tot cas, i sigui com sigui, és urgent que l’equip de govern posi fil a l’agulla en aquest tema. Ja es prou complicada la situació dels autònoms i empresaris llagosterencs com perquè treballar amb l’administració, i més la local, sigui un suplici. 

El fet d’endarrerir-se en el pagament comporta a la llarga un problema per a l’Ajuntament. Qualsevol empresa que sàpiga que segurament cobrarà en un termini raonable no ajustarà els preus o, en el pitjor dels casos, deixarà de treballar per a l’ajuntament, amb la qual cosa alguns projectes es veuran endarrerits per manca de professionals que els duguin a terme. Demanem que es dediquin esforços a aquesta qüestió, pel bé de l’ajuntament i dels nostre proveïdors.

La liquidació del pressupost ens dona la raó

Una altra de les qüestions vam plantejar a l’equip de govern va ser en referència a la liquidació del pressupost 2023. En concret vam voler parlar de les multes de trànsit. Com sabeu l’equip de govern de Junts i el PSC va situar la previsió de recaptació d’infraccions per a l’any 2024 en 200.000 euros, xifra que nosaltres vam definir com totalment inflada i impossible d’aconseguir. 

Doncs bé ara, xifres en mà, veiem com a l’any 2023 es van recaptar poc més de 20.000 euros. Per tant, quan nosaltres denunciàvem en el ple de pressupostos les mancances dels comptes actuals sembla que anàvem ben encaminats.

Finalment també voldríem destacar que després de passar un altre mes sencer no tenim noticia de l’ordenança de terrasses. Recordem que el compromís amb els restauradors llagosterencs era de tenir-la enllestida abans d’acabar el 2023.  Demanem, de nou, que el govern municipal es posi les piles i millori la gestió actual del consistori, que no veiem amb un full de ruta clar.

ERC per Llagostera