Comença la segona edició del Projecte Rossinyol


En el marc del Projecte Rossinyol dijous passat es van presentar  les parelles de mentors i mentorats. Es tracta d’una iniciativa innovadora i integrada de relacions, pràctiques i dinàmiques entre estudiants de la Universitat de Girona i alumnes d'origen estranger de centres educatius amb l'objectiu d'aportar un suplement als esforços de les entitats i les administracions que treballaven per a l'atenció a la ciutadania recentment arribada i la cohesió social.

La presentació i formalització de parelles va tenir lloc a la sala de Plens de l’Ajuntament. Mentores i mentorats van tenir un primer contacte acompanyats de les seves famílies, la regidora i la tècnica d’Educació, una de les tècniques del Projecte Rossinyol i la coordinadora pedagògica i la dinamitzadora de l’institut de Llagostera. 

Gràcies al conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i la Universitat de Girona, tres joves de l'institut formen part d'aquest projecte de mentoria que té la finalitat d'afavorir la inclusió social, cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu dels participants. 

En el cas de Llagostera les mentores són llagosterenques, exalumnes de l’institut de Llagostera,  que estudien a la UdG i els mentorats, estudiants de 2n d'ESO de l'institut. Al llarg de tot el curs escolar, els mentors del Projecte Rossinyol acompanyaran els joves perquè coneguin millor diferents espais culturals i de lleure de la seva població i rodalies i perquè puguin millorar les seves competències d'expressió oral en llengua catalana.

L'àrea d'Educació de l'Ajuntament de Llagostera s'encarrega de coordinar aquest projecte i de vetllar pel seu bon funcionament amb la col·laboració de l'institut i del personal tècnic de la Universitat de Girona.