L'Ajuntament de Llagostera s'adhereix al Projecte Rossinyol de la Universitat de Girona


L'Ajuntament de Llagostera posa en marxa el Projecte Russinyol de la Universitat de Girona al municipi. El Projecte Rossinyol és una xarxa innovadora i integrada de relacions, pràctiques i dinàmiques entre estudiants de la Universitat de Girona i alumnes d'origen estranger de centres educatius amb l'objectiu d'aportar un suplement als esforços de les entitats i les administracions que treballaven per a l'atenció a la ciutadania recentment arribada i la cohesió social.

Gràcies a un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Llagostera i la Universitat de Girona, tres joves de l'institut de Llagostera podran formar part d'aquest projecte de mentoria que té la finalitat d'afavorir la inclusió social, cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu dels participants. Al llarg de tot el curs escolar, els mentors del Projecte Rossinyol, que seran estudiants universitaris, acompanyaran els joves perquè en el futur també puguin assolir la universitat, coneguin millor diferents espais culturals i de lleure de la seva població i rodalies i puguin millorar les seves competències d'expressió oral en llengua catalana.

L'àrea d'Educació de l'Ajuntament de Llagostera s'encarregarà de coordinar aquest projecte i de vetllar pel seu bon funcionament amb la col·laboració de l'institut i del personal tècnic de la Universitat de Girona. El projecte començarà amb una festa inicial, oberta a les famílies i als agents implicats, la qual tindrà lloc a finals de novembre i servirà per constituir les parelles de mentors i mentorats.

Si algun estudiant llagosterenc/a de la Universitat de Girona està interessat a ser mentor/a, pot demanar informació a través del 972 41 95 90 o escrivint un correu a rossinyol@udg.edu.

Els estudiants que siguin mentors aconseguiran el reconeixeran de 4 crèdits en funció de la tasca duta a terme, un certificat de formació i un certificat de participació. Però també creixeran com a persona gràcies a crear un vincle amb el menor a a través d'un procés d'aprenentatge mutu. També afavoriran la inclusió social, cultural i lingüística del mentorat i desenvoluparan estratègies que afavoreixin el sentiment de pertinença al territori.

Us animem a participar.