Constituït el 1r Consell d’Infants Municipal de Llagostera

Consell d’Infants Municipal de Llagostera

Ahir va celebrar-se la primera sessió del Consell d’Infants Municipal a les 17 h a la sala de Plens de l’Ajuntament. En la trobada l’alcalde i regidors assistents  (Toni Navarro, Eduard Díaz, Sílvia Fà i Àlex Maqueda) van donar la benvinguda als consellers/es i van donar per constituït el CIM del 2022.

L’acte va continuar amb una dinàmica de presentació dels membres del CIM. Després es va explicar als infants quin serà el funcionament del consell, es va repartir l’equip del conseller/a (format per una bossa, una carpeta amb fulls, un bolígraf i un llapis de memòria) i es van presentar tres propostes als consellers/es, entre les quals n’hauran de triar una amb els seus companys de classe per a la pròxima sessió.  La proposta més triada serà la que el consell s’encarregarà de detallar i concretar perquè s’acabi portant a terme.

Seguidament es va triar el logotip del CIM. Com que es va haver d’ajornar la sessió prevista per al gener a causa de la pandèmia, l’àrea d’Educació va fer arribar a les escoles un vídeo de la regidora d’Educació en el qual els demanava que fessin la tria del logotip entre tres dissenys diferents. 

Per acabar, es van concretar els acords presos i les tasques a fer amb els companys de l’escola, els consellers /es van fer algunes propostes als regidors/es assistents i es va fer una dinàmica de cloenda.

El Consell d’Infants Municipal és un projecte engegat per l’àrea d’Educació amb la col·laboració de les dues escoles del municipi i s'emmarca en l'estratègia participativa de l'Ajuntament. Cada grup de 5è i 6è de tots dos centres va triar un conseller/a titular i un de suplent el novembre passat. El conseller/a titular assisteix a les sessions com a representant i portaveu dels seus companys de classe i el suplent ocuparà el seu lloc en cas que no pugui assistir a alguna de les convocatòries. Tot allò que es parla al consell el conseller/a ha de traslladar-ho i explicar-ho als seus companys de classe i viceversa. El tutor/a de l’escola s’encarrega d’oferir el moment per fer-ho, d’ajudar a reflexionar sobre els temes proposats i vehicular les votacions que s’hagin de fer per prendre decisions.